Produkty spożywcze muszą być odpowiednio chronione przed czynnikami zewnętrznymi, aby dłużej zachowały swoją świeżość i nie straciły swych właściwości. Wielowarstwowa folia ma za zadanie chronić produkt przed czynnikami zewnętrznymi. Odpowiednio dobrane opakowanie pozwoli również na łatwe zidentyfikowanie produktu przez klienta w sklepie.
Wygląd oraz cechy laminatów spożywczych
Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów laminatów i dobierany jest przez klienta do typu produktu, do jakiego będzie użyty. Właściwości laminatu muszą być odpowiednio dopasowane do charakterystyki produktu, ponieważ zadaniem laminatu jego ochrona. Za sprawą wielowarstwowych folii produkt jest chroniony przed czynnikami zewnętrznymi, które mogłyby zmienić jego właściwości lub sprawić, że będzie on niezdatny do spożycia. Do czynników tych zalicza się parę, wilgoć, promienie UV, temperaturę oraz światło. Do produkcji stosuje się specjalną technikę druku międzywarstwowego, która sprawia, że nadruk będzie chroniony przed uszkodzeniami, które mogą powstać podczas pakowania produktu, transportu czy przechowywania go. Laminaty z nadrukiem i logo prezentują się bardzo estetycznie, i są powszechnie używane w branży spożywczej. Za sprawą procesu laminacji nadruk oraz logo są bardzo dobrze zabezpieczone. Dzięki dobraniu odpowiedniego laminatu do produktu można wydłużyć jego datę przydatności do spożycia. Opakowania, w których zastosowano laminat, mogą otwierać się z zastosowaniem metody peel oraz easy peel. Zastosowany rodzaj laminatu nie może mieć negatywnego wpływu na produkt ani produkt nie może swoimi właściwościami uszkadzać opakowania. Za sprawą nadruku międzywarstwowego klient z łatwością zidentyfikuje produkt oraz producenta. Laminaty zabezpieczają produkt przed tworzeniem się wewnątrz opakowania mgły, która wpływałaby na trwałość produktu. Folia może być różnej grubości oraz odporności na przebicia. Wszystko zależne jest od rodzaju produktu oraz życzenia klienta.
Zastosowanie wielowarstwowych laminatów sprawdza się przy pakowaniu produktów takich jak mięso, wędliny, ryby, sery, mrożonki czy produkty branży cukierniczej. Wygląd opakowania dostosowywany jest do wymogów klienta i może być ono matowe, błyszczące, przezroczyste czy też kolorowe z nadrukiem. Musi ono spełniać standardy i odpowiednio chronić żywność.